У
нашем разговору Димитриј Певцов, познати руски филмски и позоришни глумац, још
једном нам је доказао истинитост Чеховљеве
мудрости:
краткоћа је сестра талента. Добили смо
јасне одговоре на питања, без икакве лиричне дигресије. Димитриј
је поделио своје
погледе на живот, говорио је о учитељској делатности и новим пројектима...
Не бих желела да разговор започнем питањем, већ молбом: опишите себе у данашњици? Из
перспективе прошлости, испричајте нам нешто о улогама које сте играли и пренесите нам своја
животна искуства.
Немогуће је дати одговор у једној или две реченице. А описати сопствену личност у жанру есеја, „изврнути наoпачке“ сопствену душу чини ми се неприкладним. То је могуће само у храму, на исповести. Апослутно, ни на једном другом месту.
Онда
не могу без питања. Шта је тренутно најважније у Вашем животу - у
Вашем духовном и стваралачком
животу?
У мом духовном животу, као и у животу сваког православног човека, преображај душе је најважнији - свакодневни напор да се ослободим грехова са којима сам живео годинама, а нисам ни знао да су грехови.
У стваралачком животу најважније је да пронађем равнотежу између православних погледа на свет и „острашћене“ позоришне уметности.
У мом духовном животу, као и у животу сваког православног човека, преображај душе је најважнији - свакодневни напор да се ослободим грехова са којима сам живео годинама, а нисам ни знао да су грехови.
У стваралачком животу најважније је да пронађем равнотежу између православних погледа на свет и „острашћене“ позоришне уметности.
Верујем да није лако, а није лако ни
подучавати
драмској уметности млађе генерације – то је уједно и велика
одговорност. Прошло је три године од како сте на Институту модерне уметноси у
Москви заједно са супругом Олгом Дроздовом почели да предајете глуму. Који
су успеси ваших
студената? По Вашем мишљењу, чему теже млади?
Већина наших студената научила је да размишља и да осећа на сцени. Публика их је заволела, што нас радује. Међу њима има чистих и карактерних душа, што је најбитније. Надамо се да позоришни свет неће повредити и изменити њихове природе.
Већина наших студената научила је да размишља и да осећа на сцени. Публика их је заволела, што нас радује. Међу њима има чистих и карактерних душа, што је најбитније. Надамо се да позоришни свет неће повредити и изменити њихове природе.
Шта
бисте препоручили младим људима, који желе да крену овим
путем? Како да се не изгубе на њему?
По мом мишљењу, у глумачкој професији најважнија ствар је способност
да истрпиш,
да радиш предано
чак и кад видљивих
резултата нема, да чекаш, а при том да увек будеш у најбољој
глумачкој форми. Без поменутих вештина, ни таленат ни генијалност
не могу одржати особу у овој професији.
Помаже ли профсионална глумачка делатност у откривању себе, Бога у себи?
Не.
Не
могу да не споменем тему „играња
улоге.“
Глумачку професију често
повезују
са опасношћу од духовне обмане. Многе улоге су опасне по човеково духовно здравље. Глумац је дужан
да се „трансформише“ у играни лик, не само у његове мисли , већ
и у његове страсти.
Како Ви, као верујући човек, одговарте самом себи
на ова питања?
Професионални глумац увек има контролу над оним што ради и што му се дешава на сцели или у кадру. Потпуна трансформација, стопроцентно утапање у страсти, мисли и у дела - тада бисмо били клинички случајеви, спремни за психијатрију. За мене, глума није ништа друго до посао, професија, мисија, да тако кажем. У последње време, почео сам опрезно да бирам материјал на којем радим. Ово се односи не само на улоге, већ и на режију, чак и на избор редитеља. Овај приступ ме избавља од унутрашњег конфликта - конфликта између вере и глуме.
Професионални глумац увек има контролу над оним што ради и што му се дешава на сцели или у кадру. Потпуна трансформација, стопроцентно утапање у страсти, мисли и у дела - тада бисмо били клинички случајеви, спремни за психијатрију. За мене, глума није ништа друго до посао, професија, мисија, да тако кажем. У последње време, почео сам опрезно да бирам материјал на којем радим. Ово се односи не само на улоге, већ и на режију, чак и на избор редитеља. Овај приступ ме избавља од унутрашњег конфликта - конфликта између вере и глуме.
У којим пројектима тренутно учествујете? Који од тих пројеката су вам посебно интересантни и зашто?
Другом половином фебруара, у Московском позоришту, биће премијерно изведена представа „Дон Ђовани.“ Прича је класична, о Дон Жуану, комад модеран, а његов аутор је наш савременик - Американац (написао је око 400 позоришних представа). Редитељ је Виктор Шамиров. Радња је веома интересантна. Представа је, с' једне стране, филозовски веома дубока, а са друге - скоро фарса. И редитељ Виктор Шамиров ми је веома симпатичан. Талентован је. Такође, он је ученик Марка Захарова који је и мени био учитељ у „Ленков“ позоришту. У овој представи имам могућност да испричам причу о човеку који је цео живот проживео у греху, али се неочекивано заљубио. Заљубио се толико много да га је та љубав драматично променила – и то на боље. Ипак, без покајања нема спасења: Дон Ђовани није успео да се покаје и завршио је у паклу...
Марк Захаров изабрао ме је за нови Сорокинов комад. Десило се да последњих четрнаест година нисам сарађивао са овим великим позоришним мајстором. Имао сам улоге у његовим старијим представама, али ме није ангажовао за своје новије – очигледно, није било потребе. Увек сам радио опуштено, и увек сам имао посла. И ове сезоне имам ту срећу - да поново радим са учитељем. Што се филма тиче, у овом моменту нема ничег занимљивог. Снимам регуларно - два, три филма годишње, али немам ништа посебно да кажем.
Тренутно ми прилично времена одузимају музичке активности; радим са групом „Кар Туш“, идемо на турнеје, пробамо са музичарима. Последење недеље фебруара планирали смо турнеју по Приморју.
Другом половином фебруара, у Московском позоришту, биће премијерно изведена представа „Дон Ђовани.“ Прича је класична, о Дон Жуану, комад модеран, а његов аутор је наш савременик - Американац (написао је око 400 позоришних представа). Редитељ је Виктор Шамиров. Радња је веома интересантна. Представа је, с' једне стране, филозовски веома дубока, а са друге - скоро фарса. И редитељ Виктор Шамиров ми је веома симпатичан. Талентован је. Такође, он је ученик Марка Захарова који је и мени био учитељ у „Ленков“ позоришту. У овој представи имам могућност да испричам причу о човеку који је цео живот проживео у греху, али се неочекивано заљубио. Заљубио се толико много да га је та љубав драматично променила – и то на боље. Ипак, без покајања нема спасења: Дон Ђовани није успео да се покаје и завршио је у паклу...
Марк Захаров изабрао ме је за нови Сорокинов комад. Десило се да последњих четрнаест година нисам сарађивао са овим великим позоришним мајстором. Имао сам улоге у његовим старијим представама, али ме није ангажовао за своје новије – очигледно, није било потребе. Увек сам радио опуштено, и увек сам имао посла. И ове сезоне имам ту срећу - да поново радим са учитељем. Што се филма тиче, у овом моменту нема ничег занимљивог. Снимам регуларно - два, три филма годишње, али немам ништа посебно да кажем.
Тренутно ми прилично времена одузимају музичке активности; радим са групом „Кар Туш“, идемо на турнеје, пробамо са музичарима. Последење недеље фебруара планирали смо турнеју по Приморју.
Било би интересантно чути да ли су се Ваши приоритети
у бирању улога променили?
Постоји
разлика у начину бирања улога некада и сада. Пре неколико
година, моји главни критеријуми били су како ћу одиграти нову улогу, који
нови глумачки квалитет могу представити публици, како ћу „изгледати“ у новој улози
итд. Другим речима, разматрао сам сопствене успехе под микроскопом.
Сада ми је
најбитније шта могу да искажем улогом, какву идеју могу да пренесем публици. Ако у улози не налазим тему која би ме заинтересовала, не прихватам рад, ма колико много она
професионално обећавала.
Дакле, ваш приступ избору материјала се променио,
постао је дубљи – изнад свега открива публици важне поруке. Нагласак се не ставља
на сопствени его - као што и уче Православље. Како се људи из вашег
окружења (филм, позориште, свет шоу-бизниса) односе према Богу и Цркви?
Моје
окружење - људи који ми заиста највише и значе – а то су чланови моје породице: мајка, жена,
син, ташта, блиски пријатељи, апсолутно поштују веру и Бога. A што се тиче људи из
света филма, позоришта, шоу бизниса, као и у свакој другој професији, има их са потпуно
супротним погледима на живот, свет и Цркву.
И за крај овог нашег разговора, желела бих да се дотакнем
теме уметности у целини. По Вашем мишљењу, шта је уопште задатак уметности у
савременом свету? И шта би требало да буде њен коначан циљ?
Па, не знам...можда је сврха уметности да подсети човека на постојање виших, духовних вредности, да подсети по чијем лику и подобију смо саздани, да све што радимо, осећамо па чак и мислимо, оставља траг у нашим душама и душама других људи.
Па, не знам...можда је сврха уметности да подсети човека на постојање виших, духовних вредности, да подсети по чијем лику и подобију смо саздани, да све што радимо, осећамо па чак и мислимо, оставља траг у нашим душама и душама других људи.
Дмитри Певцов и хор
Сретњског манастира певају „Господи помилуј“, јеромонаха Романа.
Сценски наступ
и приказ књиге „Несвети, а свети“ - епископ
Тихон (Шевкунов)
Превод: Б.Србљак
Нема коментара:
Постави коментар