22. 3. 2017.

КАКО СУ ЧЕТРДЕСЕТ МУЧЕНИКА СЕВАСТИЈСКИХ СПАСИЛИ МИТРОПОЛИТА ЈОСИФА




                                             Светих 40 мученика Севастијских - Младенци


Представљамо читаоцима нашег портала кратку причу блаженопочившег Митрополита Јосифа (Чернова, 1893. – 1975.) о томе како је једном био надомак смрти од глади у фашистичком логору.


 Митрополит Јосиф

У Таганрогу, у епископској резиденцији налази се икона Светих Четрдесет мученика, који су били мучени у Севастијском језеру. Када  сам био млади јерођакон и келејни прислужитељ владике Арсенија, често сам пролазио покрај те иконе, али никада нисам одао долично поштовање страдалницима; чак сам по мало сумњао у њихово постојање: да ли су , или нису били мученици....


И тако, у зиму 1943. године, постао сам затвореник  гестаповског затвора чији су прозори били без стакала, а напољу је било веома хладно. Био сам скоро без одеће – на мени је била само мантија. И тада, у затворској ћелији, пожелео сам  да умрем: „Господе, пусти ме да умрем!“ 

Било је немогуће - није било силе која би издржала ту хладноћу. Тада сам се сетио четрдесет мученика Севастијских и почео сам усрдно да им се молим тражећи опроштај због чињенице да нису имали моје дужно поштовање и  што нисам разумео њихов мученички подвиг. Молио сам се усрдно, озбиљно – и ускоро је душу напустило очајање, а по телу се разлила топлина.  Ја сам се загрејао. Након свега, када су ме хладноћа и очајање напустили, неко је отворио врата ћелије  и донео ми замотуљак – Свете Дарове, хлеб и топлу одећу.


Када је стигла совјетска војска, владика Јосиф био је поново затворен – овога пута од стране совјетске власти. Било им је сумњиво да је преживео гастаповски затвор. Али то је сасвим  друга прича.


Одломак из књиге „Светлост  радости у свету туге: Митрополит  алма атански  и казахстански Јосиф,“  В. Королова (Москва: Паломник, 2004).

Превод: Б.Србљак

Извор: http://www.pravoslavie.ru/english/102063.htm

Нема коментара:

Постави коментар